Co a kdy se má dělat určuje příroda. Jak mají lidé žít a pracovat určuje Bible.

Sestavy cvičení

Metoda Lift Chi up pour Chi down (Tvorba a výměna energií mezi člověkem a přírodou)

Je základním cvikem Zhineng Qi Gong. Aktivuje Qi (čchi) v našem těle a jako hřeben, který rozčesává vlasy, uvolňuje blokády v Meridiánech (průtocích energie). Zlepšuje kvalitu a kvantitu našeho vnitřního Qi. Měkké, klidné, pomalé a jednoduché pohyby trvají od 20 do 25 minut.

Ukázkové video této souhry enerrgií.

 

Metoda Three Centers Merge (Spojení tří center) - Nejmeditativnější cvik Zhineng Qi Gong. Touto metodou se učíme uvolněnému, přesto ale stabilnímu držení těla a tím podporujeme i uvolněný, stabilní postoj k životu. Těžiště je v dolním Dantienu (centru pánevní oblasti). Tato meditace ve stoje je také základním cvikem bojových umění, důležitým kvůli "uzemění" a stabilitě. Vydržet v tomto postoji uvolněn a bez pohybu i několik hodin bylo dříve předpokladem každého dobrého bojovníka - nyní se to naučíte i vy. Sestava trvá cca 45 minut. Z toho několik minut se stojí bez pohybu.

 

Metoda Body and Mind (Tělo a mysl) se zaměřuje na rozvíjení vnitřní energie. Tato forma obsahuje 10 kroků. Každý z nich procvičuje vazy a klouby na různých částech těla, postupně od hlavy až k prstům na nohou. Usnadňuje pohyb energie do končetin a pomáhá čistit stagnace energie v částech těla, která jsou zřídka aktivovány, např. lopatky, kyčle, žebra. Sestava trvá cca 1 hodinu. Jednotlivé cviky lze cvičit i jednotlivě.

 

Ukázkové video této sestavy cvičení.

 

Wallsquats je aerobní cvik, který roznáší Qi po celém těle. Wallsquats patřily ke střeženým pokladům velkých mistrů a cvičily se dlouho v tajnosti za zdmi klášterů. To nejdůležitější na tomto cviku je zeď před kterou cvičíme. Když chceme mít rovné zuby, tak nosíme rovnátka, která tlačí zuby pomalu do správné pozice. Stejně je to u Wallsquats. Na tyto pomalé dřepy před zdí působí zeď jako rovnátka. Nesrovnalosti v držení těla zmizí a tím odstraníme tlak na naše vnitřní orgány, který často špatným držením těla začíná. Lidé, kteří pravidelně cvičí Wallsquats získávají půvabné pohyby a rovné držení těl.

Ukázkové video tohoto nádherného jangového cviku.

 

 

 

 

 
Poslední aktualizace: 05.01.2017 Richard Černý   ***   Mapa webu   ***   © 2012 - 2018 Václav Černý Šíje.cz